A home office mint munkavégzési forma számos cégnél korábban is alkalmazott volt. Mégis, sokszor a vezetők és maguk a munkavállalók is mint juttatási formát tekintették. Alkalmazhatósága nagymértékben függ az adott feladattól és az azt végző munkatárs személyiségétől. Jelenleg azonban a „maradj otthon” felhívás részeként csaknem mindenkinek nyakába szakadt a home office.
A többség eleinte kiterjesztett szabadságnak vagy legalizált „lógásnak” gondolta ezt. Amellett, hogy a felfogás téves, hiszen a work-life balance elvén a modern attitűd már túljutott, és a fiatal munkavállalók a work-life unit eszméjét várják el. E szerint a dolgozó minden esetben maga osztja be a magánélet és a munkavégzés időszakait, a neki optimális módon, de maximálisan teljesítve a céges elvárásokat. Ehhez azonban megfelelő érettség és hatékony időgazdálkodás szükséges.
A kényszerű home office lehet, hogy hosszabb távon bevált módszerként megmarad, de sok esetben a kezdeti örömbe üröm is vegyül a szükséges hozzáállás hiánya miatt.
10 tipp az otthoni munkavégzéshez:
- Ne tekintsük úgy a munkakezdést, hogy majd, amikor felébredünk, hozzálátunk a dolgainkhoz. Tartsuk meg a szokásos munkakezdési időpontot. Ha kell, állítsuk be ehhez szükségesen az ébresztőórát.
- A szokásosnál is feszesebb napirendet kövessünk, készítsünk időszakokra lebontva feladatlistát, és tartsuk a kijelölt határidőket.
- Ne ágyból dolgozzunk, hanem legyen elkülönített dolgozótér a magánszféra mellett.
- Ne pizsamában legyünk, öltözzünk fel, ha nem is öltönybe, de társasági kommunikációra alkalmas ruhába. Ennek megfelelően gondozzuk a külsőnket.
- Szabályozott időkben étkezünk, ne folyamatosan ingázva a hűtő és a számítógép között vagy egyfolytában nassolva. Ennek az időszaknak a mozgásszegénység és a túlevés a kiemelt veszélyei. Napi 3-5 alkalommal együnk keveset és változatosan.
- Ne felejtsük el, hogy csupán a munkahelyre jutás elmaradása, az épületen belüli mozgás hiánya jelentős aktivitásvesztést von maga után.
- A munkatársakkal való néhány szavas beszélgetések, közös kávé stb. sokat segít észrevétlenül is a stresszkezelésben, erről jelenleg le kell mondanunk.
- A munkaidőnek legyen kerete, így vége is, amit egy lezáró értékelés erősít meg.
- Kijelölt céllal és időpontokban akár a szociális „együttlét” érdekében kommunikáljunk online a kollégákkal.
- Figyeljünk magunkra, munkaidőn kívül ne nézegessük a céges e-maileket, vegyük észre a szervezetünk jelzéseit, pl. alvászavar, egykedvűség, hízás, szorongás stb.



